اطلاعیه !
فرم عضویت در باشگاه مخاطبان





دیدگاه
تاریخ تأسیس :






اعضای گروه


درباره گروه





از این گروه بخوانید :

دیدگاه
فیلسوف و شهروند
آیا می‌توان از کارنامۀ فلسفه پرسید؟
فیلسوف می‌خواهد شهر را تا آنجا ببرد که حدودش را ملاقات کند. ولی شهر به سادگی فیلسوف را قِی می‌کند و حتی محتمل است که به او کرسی و جایگاه محترمی بدهد. اما شاید حق با شهر باشد و فیلسوف نداند که چطور این شهر است که او را شکست داده. اینجا این فیلسوف است که باید وارد شهر بشود و برای شهرش فرسوده شود تا شاید بتواند امید و امکانی تازه برای شهر فراهم آورد.



دیدگاه
چرا باید کلاسیک‏‌های اقتصاد را بخوانیم؟

در غیاب امکان گفت‌‏وگو، هرچه فریاد بر سر نئولیبرالیسم بزنیم، آن را زبانزدتر پررنگ‌تر می‌سازیم.‌ حال آنکه در تاریخ علم اقتصاد، نقطۀ نادیده‏‌گرفته‌‏شده‏‌ای هست که ما را به خلق فضای گفت‌وگو با دولت و بازار، راهنمایی می‌کند؛ لحظۀ اقتصاد کلاسیک.



دیدگاه
چگونه شکست می‌تواند ملتی را زنده کند!

خامی و جوانی برزیلی‌ها پس از شکست فینال 1950 هرگز محو نشد، اما چنانکه که پله می ‌گوید، همگی کمی بالغ‌تر شده بودند.



دیدگاه
«اعلانِ» ادبیات، بزرگ‌ترین قدرت ادبیات است

نخستین كنگره نویسندگان، با اعلان ادبیات، شأن مشاركت جوی ادبیات را بازسازی كرد و اجازه داد موضوع و هدف و فرم اثر هنری، آگاهانه بر هم منطبق شوند.



دیدگاه
در مناسبت قانون و طبیعت

چگونه می‌توانیم تقویمی داشته باشیم؟



دیدگاه
موفقیتِ پروپاگاندا هم به توفیق هنری وابسته است

سازنده موزیك-ویدئو باید درك خوبی از هنرهای پیشین داشته باشد تا بتواند همه را در اثری ویدئویی احضار كند. در حقیقت كار اصلی عبارت از تاویل بردن اثری ویدئویی به كل سنت هنری یك ملت است.




موسسه علم و سیاست اشراق
تهران خیابان شریعتی،بالاتر از طالقانی
خیابان بوشهر،پلاک21،واحد5
شماره تماس : 09355643099



عضویت در باشگاه مخاطبین

نزد آن­ها که دانایی را حق خود می‌دانند، پرسش از قیمت علم پرسشِ حسابگرانی محافظه‌کار است که نهایتاً حاضرند زندگی کنند به هر قیمتی. با این حال، آموختن به چه قیمتی؟ این سؤال حتی اگر از سرِ بی‌حالی و خستگی بر زبان آمده باشد در ما امید و هراسی زنده می‌کند، نکند این راه که رفتن دارد و بازگشتن نه، دست‌کم برای من، بی‌سرانجام و بی‌حاصل باشد. آن‌ که با خود چنین نجوایی نداشته باشد، نه قدر زندگی بلکه پیش از آن، قدر خود علم را ندانسته است، چرا که علم پیش از هر گزاره‌ی صادقی که درباره‌ی چیزی داشته باشد، مدعی زندگی انسان است؛ هر آنکه خود را وقف چیزی همچون علم نمی‌کند، شخصیتی بی‌قدر است.